Na Ranou vyrážíme po pátečním velmi smutném poledni. Berem to přes Roudnici, kde na mě čekají opravení draci, je to skorem cestou, a kolem pátý vjíždíme do areálu letiště Raná.

Po vyřízení nutných záležitostí s představenými na letišti se pouštíme do tréningu a pro mě to je vůbec první letošní buggykiting. Tfuj, to jsem si oddychl, tohle se nezapomíná. Navečer je možné na letišti spatřit již kolem deseti draků ve vzduchu a vše věstí hojnou sobotní účast.

V sobotu kolem osmé hodiny raní rozlepuji oko, venku je nádherně a něco pofukuje, super. Během pár chvil se objevují další auta a jezdci a za nedlouho již na ploše letiště poletuje hojnost krotkých draků. Po domluvě s letištěm o prostoru, který budem využívat k závodění, což je přímo závislé na směru větru, začíná trening a stavění trati. Hlavní rozhodčí Mouka s Evičkou doráží s obvyklým, dnes vyjímečně nepatrným, zpožděním a kolem jedenácté je hlavní brífing. Start prvního závodu ČPLK – buggyny je krátce po poledni.

Beru osmičku, páč fouká tak nějak podivně a na stoupačku je to mírně dokopce, snad nebudu mít moc. Na startu se staví cca 15 buggyn a složení jezdců předpovídá kvalitní závod. Kromě favoritů ČPLK, kteří jeli na nejtvrdší SNK závod světa do Norska a všichni jim držíme palce, se na start staví buggynáři především ze severu Čech (Jojo kites a Bora kites), dále z Lamba teamu, Koma kites, a další jezdci. Závod se odjede v perfektním tempu, motanic je málo a trať je postavená skvěle po stránce technické i rychlostní.
Po buggynách jsou na řadě mountainboardy. Na startu je opět cca 15 jezdců. Nejpočetnější skupinku vytvořili HRKR jezdci, dále Smeťák banda, Mushow, Koma kites, a další.
V rychlém sledu pak následují opět buggyny, pak 2x MTBs a nakonec po malé dešťové přeháňce v 19:00 startuje poslední rozjížďka buggyn.

Do druhé rozjížďky beru JOJO RM+ 6,0m a je mi více než jasné, že budu mít asi moc. Těsně před startem zvedám draka do vzduchu a zjišťuji, že na něj skoro nedohlédnu, je na 25m šňůrách. Okamžitě za brzdy a draka dolů, nenechám se těch poryvech zmrzačit. S pomocí Šedise a v časovém presu rychle převazuji na lajny, které mají 14m, snad bude dobře. Volba většího draka v kombinaci s krátkými šňůrami byla to pravé a jelo se mi více než dobře.
Třetí rozjížďku, po krátké dešťové přeháňce, beru RMplusko velikosti 8m. Po takové přeháňce je pro mě vždycky záhada jakého draka si vzít….opodál se ženou další mraky, které mohou způsobit ostré poryvy, avšak se zdá, že moc nefouká. Hned po startu vím, že mám tuze moc. Šestka se válí v zabalená v autě a já se smiřuji s tím, že budu muset bojovat s osmičkou celých 30 min. Bočák po celé délce driftuju, musím draka válet při jízdě zčásti po zemi (tím zmenšuji jeho plochu), abych byl vůbec schopen dojet na bojku. Občas vystoupím z kháry a samotná jízda se stává bojem o dojetí. Jedu proto s maximální opatrností. Na stoupačku jsem schopen oproti ostatním dost získat, avšak je krátká a na bočák mi dávaj ostatní. Ke konci rozjíďky se vítr maličko klidní, což mi dává možnost si odpočinout a dojet v klidu do cíle.

Po přepočítání výsledků následuje vyhlášení, focení, předání cen a večerní zasloužená after race party. V neděli pak volné ježdění.

Všem pohmožděným a zlámaným přeji brzké a bezbolestné uzdravení.

Velký dík: všem rozhodčím (Evičce, Zuzce, Martinovi, Moukovi), Zeldovi z Boneshakeru za ceny do závodů, správě letiště za koordinaci letového provozu s námi, paní hospodské za napojení a nasycení hladových krků, všem závodníkům za hojnou účast.

Na dalších závodech snad v podobném počtu naviděnou.

Další a lepší foto najdete: ZDE a ZDE.

Výsledky prvního kola ČPLK:

vysledky_buggyvysledky_mtb

 

P.S.: A proč bylo páteční poledne tak moc smutné? Před polednem jsem venčil naší krásnou malou Chitu, vběhla pod auto a v nedožitém roku zemřela:(. Nechť je jí hezky v pomyslném psím nebi……..

Text: Lafoun