Předpoklad vyrazit na náš tripík v pátek 11.9.2009 s dostatečným předstihem pro tréning opět selhal a nejen Lafoun byl překvapen když jsme v sobotu brzo ráno vyzvedávali Jenkoše na Kladně, kde teprve probíhalo drážkování bigfoot kol.

Jak už to bývá při našich repre cestách, po lepení díry v pneumatice sekundovym lepidlem a následnym rozlepováním Jenkiho očních víček, jsme vyrazili na cestu o několik hodin opožděni, kolem šesté hodiny raní v sobotu.

Předpoklad byl stihnout severočechy na Romu (Dánsko). Lafounův novej vehikel po repasi jel celou dobu v pohodičce 130 km/h a takřka bez přestávky střídajíc se u volantu jsme kolem šestý večer dorazili na Romo. Nadržený na písek jsme za pomoci krajanů během několika minut seděli v buggynách a brázdili nekonečně velké Romo. Winda foukal kolem 10 m/s. Po dvou hodinkách ježdění vyrážíme do kempu, který nám doporučila a kde bydlela také parta z Čech (díky) a za 11e na hlavu si pronajímáme chatku pro 4 lidi s kuchyňkou a televizí.

Další den dáváme do kupy malé draky a po poledni dorážíme na spot (Romo), kde se již prohánějí křídla německých závodníků. Foukalo opět 9 – 12 m/s. Vytahujem RM+ 4,0, Yakuza 3,7 a Bory 3,7 a 4,4 a začíná trening. Probíhá zkouška Flyfilovy a Jenkiho nové micro kamery a gps mi zanedlouho ukazuje 71,7 km/h, ani nevím jak. Při kiteloopu mi rupla šňůra, asi moc velký přetížení, kua !!! Za tmy kolem deváté opouštíme spot a vracíme se do kempu, kde po pár pivkách chrníme jak miminka. Oba dny na Romu provázelo ladění buggyn a malých draků, převazování na kratší šňůry, ladění brzd, posunování sedačky v buggy, lepení smirglu na stupačky, montáž závaží……..aj.

Pondělí – přesun do Německa na SPO a rest day. K odpoledni dojíždíme na místo kde máme bydlet a po malé komplikaci s předáním klíčů, vcházíme do našeho 3+kk, kde se budem sbírat po závodních dnech.

V úterý nás čeká první seznámení se se spotem ve SPO. Pláž obrovská rozdělená moly na části, bohužel ta větší, srovnatelná s Romem, je pro buggynáře zakázaná a využívat jí smějí pouze sandyachty. Naše část je menší (cca 2 x 0,5 km) a omezená fáborky (nesmí se až k moři a ani k dunám). Povrch do polotvrda. Dáváme první tréning na mistrovském spotu a potkáváme známé tváře z loňského Gravelines. Atmosféra parádní a pojezd taky tak.

Po několika breafinzích, zapsání se, zaplacení startovného (110e), vážení buggyn i závaží a splnění další administrativy, může ve čtvrtek odstartovat první rozjížďka. Jako na potvoru fouká 2,5 – 4 m/s a my taháme skoro největší co máme. První rozjížďka byla pro nedostatek větru zrušena. Druhá rozjížďka už se odjela, s tím, že větru moc nepřibylo, ale postavila se o trochu příznivější trať. Celkově se pak odjeli 4 rozjížďky (včetně zrušené).

Další dny nefoukalo o moc více a prakticky se celé mistrovství odjelo s velkými draky. K vidění byly běžně draci velikosti 14m2 a občas i 17tka na klackách. Povětšinou vše na krátkých šňůrách kolem 15-ti metrů.
Po ukončení závodů se konalo ceremoniální vyhlášení a následovala luxusní večeře v hotelu Ambasador, které se účasnili i závodníci z kategorií sandyacht.
S Flyfilem jsme také během závodů schůzovali na meetingu KiteBuggy Asociation s ostatními zasvěcenými a dozvěděli se, že kitebuggy bude osamostatněno od FISLY (tam byla jako Klass 8, společně se sandyachtama), a že příští rok do Belgie může jet z malých zemí jen 5 (M) + 5 (Ž) závodníků plus další cenné informace. Tzn.těšme se na příští rok a případní zájemci jezděte na závody, páč bude asi (pokud bude více zájemců) nutno se na příští ME v Belgii klasifikovat.

Podmínky pro den 1 (čtvrtek):
Winda: 2,5 – 5 m/s
Počet rozjížděk: 4 (1 zrušena)
Najeto (dle Flyfil GPS): 70km, max.42 km/h
Draci:
Jenki – 2x10m, 2×11,5m
Tománek – 2x8m, 2x10m
Flyfil – 8m, 3x12m
Lafoun – 8m, 3x10m

Den 2:
Winda: 2 – 4 m/s
Počet rozjížděk: 1
Najeto: cca 25 km, max 40 km/h
Draci:
Jenki – 11,5
Tománek – 10,0
Flyfil – 12,0
Lafoun – 12,0

Den 3 započal zahajovacím ceremoniálem k ME v buggykitingu a sandyachtingu:
Winda: 2,5 – 5 m/s
Počet rozjížděk: 3
Najeto: 42 km (1.+2.rozjížďka), max.50 km/h
Draci:
Jenki – 3×11,5
Tománek – 2×8, 10m
Flyfil – 3×8
Lafoun – 10, 2×8(10) (při poslední rozjížďce měnil za 10m)

Den 4 (finální den, vyhlášení, Ambasador):
Winda: 2 – 6 m/s
Počet rozjížděk: 1
Draci:
Jenki – 11,5
Tománek – 10
Flyfil – 12 (na krátkejch a měl skoro akorát)
Lafoun – 12 (na dlouhejch, byl totál přeplachtěnej)

 


Celkové a výsledky z jednotlivých rozjížděk najdete zde.

text: Lafoun